İşyeri açma ve çalışma ruhsatı nasıl alınır?
İşyeri açma ruhsatı için gerekli belgeler: Tamamlanmış başvuru formu (Belediyemizden temin edilebilir) Belediyemizin icra dairesinden borcun olmadığına dair yazı İşyerinin tapu fotokopisi İşyerinin şube olması Ticaret gazetesi fotokopisi İşyerinin yapı ruhsatının fotokopisi
Belediye ruhsatı kim verir?
13 Temmuz 2005 tarihli ve 25874 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 3.7.
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı kaç günde çıkar?
Başvurunun öngörülen kriterleri karşıladığı tespit edilirse, ilgili kişiye herhangi bir ek işlem yapılmasına gerek kalmaksızın beş gün içinde işyeri açma ve çalışma izni verilir. İlgili kişi bu belgeye dayanarak işyeri açabilir.
Belediyeden işyeri açma ruhsatı almak zorunlu mu?
İlgili il idaresinden veya belediyeden işyeri açma ruhsatı alınmadan işyeri açılması mümkün değildir. İşyeri açma ruhsatı alınmadan açılan işletmeler özel idare veya belediye tarafından kapatılacaktır.
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı harcı ne kadar?
İşyeri açılmasına karar verilmesi ve çalışma ruhsatı verilmesi halinde aynı gün ruhsat düzenlenir. İŞ AÇMA ÜCRETİ: m2 fiyatı 228,80 TL DAMGA VERGİSİ: Mesleki faaliyete göre ücret oranı.
İşyeri açma belgesi için ne gerekli?
Bu durumda, aşağıdaki belgelere ihtiyacınız olacak: Zanaatkarlar Odası’na kayıtlı binanın geliştirme durumunu kanıtlayan kira sözleşmesinin veya tapu senedinin fotokopisi. Daha fazla makale… •5 Ağu 2022
Ruhsat çıkarmak ne kadar 2024?
2024 Ücretleri LİSANS TÜRÜ SÜRE ÜCRETLER Silah Bulundurma Ruhsatı 5 yıl 17.566,00 TL Silah Bulundurma Ruhsatı 5 yıl 54.889,50 TL Tüfek Bulundurma Ruhsatı 5 yıl 17.556,00 TL Tüfek Av Silahları Operatörü Ruhsatı 5 yıl 54.
İşyeri ruhsatı alınmazsa ne olur?
İlgili idareden usulüne uygun olarak ruhsat alınmadan işletme açılıp işletilmesi mümkün değildir. Ruhsat almak için kanunda öngörülen tüm şartların eksiksiz olarak yerine getirilmesi gerekmektedir.
Ruhsatı hangi kurum verir?
Belgelerin tam listesi ilçe belediyelerinden edinilebilir. Başvurular, Lisanslama ve Teftiş Müdürlüğü ve Lisans Kontrol Servisi’nden edinilebilen başvuru formlarını doldurarak ve gerekli belgeleri tamamladıktan sonra Lisanslama ve Teftiş Müdürlüğü ve Lisans Kontrol Servisi’ne iletilir.
Belediye ruhsat parası ne kadar?
Buna göre, bodrum katı olmayan daireler için belediyeye, teknik uygulama sorumlularına ve şantiye şefine toplam 18.745,00 TL, bodrum katı olan daireler için belediyeye, teknik uygulama sorumlularına ve şantiye şefine toplam 20 TL ödeme yapılacak.
Yeni dükkan açılışı nasıl yapılır?
İşletme açmak istediğiniz bölgenin ilgili belediye kurumuna başvurarak işletme ruhsatı başvurusunda bulunabilirsiniz. Belediye ön inceleme kuruluşlarının istediği belgeleri eksiksiz bir şekilde tamamlamanız önemlidir. Aynı zamanda tüm belgelerin birbiriyle tutarlı olması ve sizin malınız olması gerekir.
Çalışma ruhsatı yoksa ne olur?
Ruhsatsız işyeri açılması halinde işyerinin kapatılmasına karar verilir. İşyeri ruhsatının verildiği tarihten itibaren bir ay içinde yapılması gereken denetimlerde mevzuata aykırılık tespit edilirse, girişimcinin bu aykırılıkları düzeltmesi için 15 günü vardır.
İşyeri açma ruhsatı için neler gerekli?
İşletme Ruhsatı için Başvuru/Beyan Formu. Tapu senedi veya kira sözleşmesinin fotokopisi. Bir bina için oturma izni. Vergi sertifikasının fotokopisi. Bir birey ise (Oda Kayıt Belgesi ve İşletme Kayıt Belgesi) Bir şirket ise (Ticari Kayıt Belgesi ve Oda Kayıt Belgesi) İmza sirküleri (Bir şirket ise)
Ruhsatı olmayan işyeri kapatılır mı?
Açma ve çalışma izni alınmadan açılan işyerleri yetkili idarelerce kapatılır. İşyeri ruhsatları, bu Yönetmelikte belirtilen süre içinde yetkili idarelerin en üst amirleri veya yetkili memur tarafından imzalanır; ruhsat için ayrıca Meclis veya Kurul kararı alınmaz.
İş yeri açma belgesi kaç yıl geçerli?
Bir işletme ruhsatı kaç yıl geçerlidir? Çoğu yerel yönetimde, işletme ruhsatları belirli bir zaman sınırı olmaksızın verilir ve işletme faaliyete devam ettiği sürece geçerlidir.
Küçük bir dükkan açmak için neler gerekli?
İŞYERİ AÇMAK VE ÇALIŞMA RUHSATI ALMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER: Başvuru ve beyan formu talep edin. İmza sirküleri. Faaliyet belgesi veya kuruluş. Örnek arazi tahsis sözleşmesi veya OSB tapusu. Bina kullanım izni belgesi. ÇED belgesi. İtfaiye raporu. Kapasite raporu.Daha fazla makale…
İşyeri ruhsatı internetten alınır mı?
Şirketiniz için lisans başvurusunu online olarak yapabilirsiniz. Aşağıdaki adresten İşyeri e-Lisans sistemine erişebilir ve ayrıca e-Belediye sitesindeki diğer hizmetlerden de faydalanabilirsiniz.
İşyeri ruhsatı alınmazsa ne olur?
İlgili idareden usulüne uygun olarak ruhsat alınmadan işletme açılıp işletilmesi mümkün değildir. Ruhsat almak için kanunda öngörülen tüm şartların eksiksiz olarak yerine getirilmesi gerekmektedir.
Ruhsat almak için ne gerekli?
Silah taşıma ve bulundurma ruhsatı için gerekli belgeler, valiliğe dilekçe. Silah satın alma başvuru formu. Kimlik fotokopisi. Orijinal kimlik kartı, ikametgah belgesi. Polis sicil belgesi. Sağlık raporu (devlet hastanesinin sağlık departmanından rapor)
Kaynak: MoDasAglik.com